måndag 2 juli 2012

Fy f-n vilken sk-tdag

Det här är några av de saker jag "råkat ut för" idag...
-den vanliga frukosten som jag brukar äta var slut
-jag har överskridit min surflimit på mobilen, nu är jag "on my own" där ute på stan utan gps:en. Scary.
-var tvungen att handla mat idag efter som vi får gäster i morgon och då plötsligt är ett 9-personshushåll och har efter att ha varit i tre affärer har jag fortfarande inte hittat de varor jag söker. Och då pratar vi inte om några konstigheter som typ ketchap manis eller kimchi eller brunt muscavadosocker utan vi pratar om avokado och koriander och kaffe. Typ.
-barnen har bråkat hela dagen (kan det ha och göra med sura mamman?)
-jag har hälsat på hos kundservice från helvetet (långsammaste kön ever, som Nellan brukar säga, PLUS folk som försöker tränga sig...men där fick de tji! He he.)
-min dra-maten gick sönder = katastrof! Oerhört svårt att dra hem den full i mat utan handtag. Föreställ er själva hur det går till. Och ser ut. Och så lägger ni till mig i bilden. Så gick det till. Och såg ut.
-upptäckte att jag tappat bort plånboken när jag precis gått på bussen. Hoppar i panik av bussen på nästa hållplats (med min trasiga dra-maten) och hittar sedan plånboken. Då har bussen gått.
-bevittade en olycka av en kille som fått skallen spräckt på betongtrottoaren. Stor pöl av blod men han levde. Det var väl det enda bra med dagen, att han överlevde. Men han var bergis en seriemördare... Det var ett skämt ok?
-nu blöder jag näsblod vilket gör att jag inte kan måla naglarna som jag tänkt. Lite av ett lyxproblem men ändå.
-har inte hunnit träna men ändå ätit mängder med choklad
-mens
-fullmåne

Ganska osorterat och nu går jag och lägger mig. Det blir en bättre dag i morgon. Det kan jag iallafall vara säker på.

1 kommentar:

  1. Ojoj det kan man säga en riktig äventyr och det verkar som du klarade detta galant trots motgångarna! Skickar ifrån Sverige glada positiva vibbar så det bara kan bli bättre!

    SvaraRadera