lördag 29 november 2014

Det blev en lång dag idag

Ni kommer aldrig att tro det här men vi började morgonen med att åka iväg och köpa en MOTORSÅG!
Faktiskt gjorde vi det. Vår vän E hade fått tips om ett ställe som kunde ha rea så vi åkte dit direkt i morse. En Husquarna blev det (såklart!) med litiumbatterier och extra lätt. På rea.

Sen har vi varit runt i vänstervarv hela dagen. Vi besökte en antikaffär där vi bl.a. köpte ett nytt sängbord till Richard, en plåthylla, en tropikhjälm (tydligen livsnödvändig att ha i en samling enligt somliga) och en "multi-krok-hängare". 
Jag hade kunnat köpa hela affären - här har de ALLT - och så coola grejer! Vi handlade också presenter på Crabtree & Evelyn (som är härifrån) till Richards assistenter på kontoret (handkräm) och så vin, Creepy Ugly Baby Wine. Vi kallar det så på grund av etiketten. Egentligen heter det Ballet of Angels eller något sånt men ungen på bilden är verkligen läskig så vi har döpt om det. Vinet är supergott och finns bara här på Sharpe Hill Vineyard i Connecticut.
Ikväll åt vi butternut squash-äpple-curry-chili-soppa till middag och den ska med till min Thanksgivingmiddag nästa år. Helt otroligt god soppa. Kalkonen kan jag skippa men den här soppan alltså... Ni kommer va?
Och efter en hård match i Monopol ikväll (som ingen vann för man hinner ju aldrig spela klart monopol)...
...får jag nu äntligen gå och lägga mig. 
God natt jord!

3 kommentarer:

  1. Kommer! :)
    Njut & ha det bra tills dess! Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh tur jag inte var med till det där stället. Verkar kunna segla upp som stark konkurrent till TJ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur är bara förnamnet... Mycket svårt att ta sig ut ur affären!

      Radera