tisdag 11 juni 2013

Jag har varit på akupunktur idag

Vad gör man inte när man blir desperat? Jag förstår människor som vänder sig till kvacksalvare och allt möjligt när de blir sjuka. Allt handlar helt plötsligt BARA om att bli frisk och man är beredd att ompröva och utmana många av sina vanliga vanor och övertygelser. En vän till mig har varit till denna kinesiska och hon har blivit betydligt förbättrad från liknande symtom som jag har. Så, det är värt ett försök som jag ser det.

Nålar, nålar, nålar. Panna, öron, händer, armar, mage, ben och fötter. Efter det massage och ett konstaterande av Dr Li Na Zhau att jag har INGEN egen energi/chi i kroppen. Blodflödet är "stopp", meridianen är "fel" på något vis och smärtan måste behandlas ASAP! Jag har bokat in 5 sessioner före vi åker hem till Sverige och så ska jag komplettera med kinesiska örter enligt traditionell kinesisk medicin. Örterna och kostråd får jag i morgon. Nu hoppas jag lite på det här och man ska inte underskatta placeboeffekten.

Ska försöka få till en bild också i morgon men så länge kan jag dela med mig av hennes hemsida om ni skulle bli sugna att gå.

http://www.acupuncturenys.com/

Men älska photoshop!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar