söndag 2 juni 2013

Pool Party Deluxe

Igår var det "Pool Party" i vårt hus. Det här var andra året vi var med så nu är det för oss en tradition. På pool partyt invigs såklart...poolen...och sen är det ett överdåd av aktiviteter för barnen. Stor hoppborg, ponnyridning, ett litet zoo med får, getter, åsna, änder, kaniner m.m. som barnen får mata och klappa, pysselbord, mat, dricka, glass, churros. Barnen älskar det!
Till de vuxna finns det också trevligheter utöver mat och dryck. Massage och manikyr, livemusik och dans. Om man känner för det i 30-gradig värme klockan fyra på eftermiddagen.
Sen fortsatte vi partyt på min vän Marielos terrass. Hon har en sådan där rund "liggjurta" som är underbar såväl i dagsljus som för nattmys. 

Jag vill väl inte precis säga att kvällen urartade men...
Det var en rolig dag. Först hade jag inte tänkt att gå för jag mådde inte så bra men ibland är det tur att man tvingar sig själv. Och det är klart att det hjälpte till att festen var "hemma". 

Idag har jag bara varit hemma. Gått en promenad, hälsat på min vän, vilat. Richard och barnen har varit iväg och seglat med några grannar. All in all har det varit en härlig helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar