onsdag 13 november 2013

Guggenheim

Vi har ganska mycket besök. Många av dom som kommer hälsar på har aldrig varit i New York tidigare och då blir det såklart så att jag ibland upplever turistattraktionerna fler än en gång. Men jag har också "sparat" vissa saker för att kunna få uppleva saker för första gången jag med - tillsammans med mina vänner. Inte för att jag egentligen tror att jag någonsin kommer hinna se allt som Staden har att erbjuda, det vore pompöst att tro, men visst räcker det om man sett Flat Iron Building 150 ggr. Även om just det kanske var ett dåligt exempel för jag älskar verkligen Flat Iron District...ja, ja.

Idag var jag och Maria (javisst var det hon!) iallafall inne på Guggenheim och jag tittade för första gången på en utställning i detta fantastiska museum.
Konstnären hette Christopher Wool och hans konst var...bra! 
Modern. Rakt på. 

Vi besökte såklart även de andra permanenta delarna och jag konstaterade än en gång att jag gillar Kandinsky.
Det är lite, eller mycket, svensk tenn över det hela och jag älskar det! Vi fikade, handlade lite i museishoppen och hade ett par riktigt roliga timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar