söndag 18 maj 2014

Ikväll hände något jag aldrig trodde jag skulle få se

Vi har haft härligt försommarväder i helgen med ljumma kvällar. Sådana där kvällar som faktiskt uppmanar till uteliv. Barnen har velat stanna ute i lekparken (istället för att titta på tv eller iPad) ända tills det blir mörkt och de ska gå och lägga sig, grillarna har spridit en underbar doft i trädgården utanför vårt hus och det har kännts som man nästan är skyldig att sippa på ett glas vitt eller klunka i sig en iskall öl. Det har också varit kvällar som uppmanat till utomhusträning.

Jag och min kompis C peppade varandra till ett cirkelpass ute i kvällssolen. Det var först lite svårt att hitta en plats att vara på. Fotbollsplanen var upptagen och överallt var det människor som picknickade, men till sist fann vi en jättefin gräsplätt uppe på den norra delen av ön bredvid fyren. Vi lade upp vårt program och började köra. Bredvid oss fanns en familj ortodoxa judar, med traditionsenliga kläder och frisyrer. De tittade lite på oss när vi kom och vi tänkte inte så mycket på det, de är ett vanligt inslag i stadsbilden. Vår första "övning" var burpees...sen rygglyft...och då hör vi hur flickan i familjen frågar om man ska hålla benen nere i marken eller inte. DE HÄRMADE OSS OCH VÅR TRÄNING. Och ville ha råd hur de skulle göra!! Jag kan säga att jag aldrig vare sig förr eller senare sett något så udda som fyra ortodoxa judar som står och gör burpees tillsammans med oss på en liten gräsplätt på Roosevelt Island. Men det är också därför jag verkligen älskar New York. Här kan allt hända. Och en av de "allt-händelserna" fick jag uppleva idag.

Vi vågade inte be om ett fotografi men det hade varit kul att ha.

Hoppas DU har haft en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar