söndag 7 september 2014

Helgen

Fotbollsligan här på ön startade i lördags med träningsmatcher så på sommarens hittills varmaste dag (35 grader?) så var vi på fotbollsplanen i stekande sol. Det låg åska i luften också så det var VERKLIGEN varmt och jag fattar inte hur ungarna orkade spela fotboll. Men det gjorde de och då var det bara för oss föräldrar att titta på. Efter matcherna gick vi iväg till grillplatserna hemma bredvid vårt hus, för att ha en "social" med Richards jobb. Family Fun Day. Jag hatar i teorin allt vad sådant heter men när det sedan blir praktik (och pakistanierna dukar upp en avsmakningsbuffé av sällan skådat slag) brukar det bli rätt ok. Till och med trevligt om jag ska vara ärlig. Så vi åt och var sociala. Sen kom regnet och vi satt hemma på kvällen och gjorde just ingenting. 

Idag har jag tränat, barnen har badat i poolen och nu ska jag göra Ice Bucket Challenge som jag såklart blev utmanad till av min snälle vän F. Hmm... Donerat pengar har jag redan gjort och för mig känns den här kampanjen extra viktig då jag vet någon som är drabbad. Jag önskar inget hellre än att man hittar en broms, ett stopp, en medicin, en bot för den här hemska, vidriga sjukdomen.

Vem JAG ska utmana? Det får ni se.
Kolla in Facebook. Det är ingen vacker syn. But for a good cause.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar