torsdag 18 juni 2015

Inget gråt här inte - vi träffas nästa sommar!

De är svårt med alla dessa avsked...men det blir lite lättare om man går på Elizabeth Arden Red Door spa på 5th Avenue och får en timmes helkroppsmassage och sen äter en brak-middag på underbara restaurangen Milo's.
Vet inte vad jag ska säga om den här bilden men vi "bjussar iallafall på oss själva" tycker jag! Massagen var helt underbar och spat...genomgående lyx såklart. Ibland kan jag tänka att det finns många parallella världar. En del kvinnor i den här stan lever hela sina liv på sådana här ställen. Man klipper håret, gymar, gör naglar, spaar och sen får man allt man behöver för att göra sig ren och snygg igen där. Handdukar, badrock, schampoo, balsam, tvål såklart men också hudcreme, rakhyvel, lödder till att raka benen, munskölj, tops, hårblås, locktång, sprej...ALLT! Serverat i en lyxig miljö och med en dam som servar en med citronvatten och annat. Ja ja...

När vi var klara (alltså varför går man inte på massage regelbundet man mår ju så bra?) så gick vi förbi den här på vägen till restaurangen och tog en bild.
Kändes som en helt rätt sista bild. Hon på bilden är alltså min "N" - min frukostdejt de senaste åren. Vi samtalade ikväll om hur glada vi är att ha träffat varandra, även om det nu tar slut för ett tag. Vi bestämde att försöka ses nästa sommar, kanske uppleva midnattssol och midsommar i Sverige. Man kan iallafall hoppas...

Middagen vi åt var FANTASTISK!! Åker ni någonsin hit till Nevvan och vill gå på en underbar grekisk (och snygg!) restaurang - gå hit till Milo's. Och missa inte deras friterade zucchini med tzatziki. Their signature dish.
Cheers N! Många skratt och någon tår har det blivit över litervis med kaffe...och champagne! Jag kommer sakna dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar