torsdag 23 augusti 2012

Lite bitter

Läser idag i DN att Sverige verkligen haft sämsta sommaren på...länge...någonsin? Sex dagar med högsommarvärme jämfört med tjugoåtta förra året. Och det var i Stockholm. Nikkaluokta hade noll. Noll!




Känner mig lite bitter att vi i år valde att vara här i Sverige under sommarveckorna då vädret faktiskt inte gett den där härliga känslan som bara svensk sommar kan ge. Men ledighet är ju så mycket mer än väder. Vi har haft otroligt härliga veckor här hemma. Det har vi. Och New York bjuder ju också på värme i september och oktober. För det mesta i alla fall. Så jag antar att jag inte ska klaga. Och när jag tittar på de här bilderna så inser jag att det är så här när man är barn. Varje sommardag är en härlig sommardag. Vi vuxna kanske bara skulle anamma det lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar