fredag 30 november 2012

Skolmamma

Edwards klass har varit på utflykt idag och jag följde med som klassmamma, alltså som en medhjälpare till "Fröken". Mitt uppdrag var att hålla reda på min lilla grupp om 7 elever så de inte kom bort. Fröken påpekade noga att vi två mammor som följde med var både "utvalda" och "privilegierade" som fick följa med på detta kulturevenemang. Åh herregud, vilken press!

Men det gick bra. Vi tog oss ombord på bussen och in i salongen. Och hem igen. Vad kan jag säga om konserten? Hm... Det var en sjumannaorkester som spelade Stravinskij och en fyramannadockteater som parallellt uppträdde med Historien om en soldat. Kanske lite högkulturellt för en skock 9-åringar om ni frågar mig men sen kan man ju fundera på om det inte är en bra motvikt till Disney-Light-världen som de lever i i övrigt.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Historien_om_en_soldat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar