söndag 11 november 2012

Veteran's Day

Parad på 5th Avenue i strålande solsken. Vädret här är helt schizofrent och idag har det varit 17 grader varmt. Jag vet, helt galet!

Veteraner i alla former, åldrar och kläder jag idag paraderat längs 5th Avenue som var avstängd i flera timmar. Om det är något som amerikanerna tar på allvar så är det just detta - att hylla alla de som tjänat sitt land. Under krig.

Jag och Nelle hamnade mitt i detta av en slump när vi skulle gå på American Girl Place och Build A Bear (ungefär den raka motsatsen till krig, ett mecka för dockor och nallebjörnar) men vi var såklart tvungna att stanna och titta en liten stund. Sen skyndade vi vidare till lite mera rosa och fluffiga saker. Det var vilsamt. Det är jobbigt att tänka på krig om ni frågar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar