måndag 9 september 2013

Minnen

För många år sedan satt jag och en vän till mig och tittade på tv. Det var någon slags gala eller liknande och Spice Girls uppträdde. Det var när Spice Girls var som mest i ropet och Victoria Beckham, aka Posh Spice, hade på sig en svart, tvådelad gummidräkt, i typ MC-stil. Och på något vis var den där dräkten sydd (så dåligt) att till och med HON såg småmullig ut. Det liksom "vällde ut" över kanten på byxorna och skärningen på toppen gjorde det hela inte bättre, tvärt om. Jag och min kompis skrattade mycket åt det där. Att man kan ha sådana kläder för kvinnor så till och med Victoria Beckham kan se tjock ut!!!

Idag var jag på H&M och köpte strumpor och då såg jag den här skyltdockan.
 
"Hon" var klädd i några så illasittande och troligtvis obekväma underkläder att det till och med på "henne", gjord av hårdplast, såg ut att "välla ut" kanter. Ja, jag säger då det. Vad vi kvinnor ska stå ut med..

Kommer du ihåg vad vi skrattade, A?

PS Jag ser nu att det inte exakt framgår av bilden vad jag egentligen menar...

2 kommentarer:

  1. Ja! En av alla dessa diskussioner som förändrat vår syn på världen. Från Södermalm till Rönninge.....
    / Annika

    SvaraRadera