söndag 2 februari 2014

Philip Seymour Hoffman

Död i överdos. Jag bara måste säga någonting om detta för jag "sörjer" faktiskt. Även fast jag såklart aldrig träffat honom. Tyckte dock att jag såg honom i en yellow cab en gång på 59th St men det hör liksom inte hit... Jag tycker han var en av de största, unika skådespelarna av vår tid och det känns så sorgligt att läsa att en 46-årig trebarnsfar som har "allt" dör ensam i en överdos heroin på en toalett i sitt eget hem en söndagmorgon. Vad saknades i hans liv? Var får en person som varit drogfri i 23 år att ta ett återfall. Och sen så är det slut. 

Filmen Magnolia som kom 1999 är en av de bästa filmer jag sett (konstig kanske men jag älskade den!) och hans karaktär var så märklig, läskig och äcklig om jag inte minns fel, men vilken karisma, utstrålning. Närvaro.

Jag kommer sakna honom i filmvärlden och jag tycker Jim Carrey fångade det fint på Twitter:

"Dear Philip, a beautiful beautiful soul. For the most sensitive among us the noise can be too much. Bless your heart. ;^{"

R. I. P. Philip Seymour Hoffman

(Bilden är lånad)

2 kommentarer:

  1. jag minns honomframför allt från HAppiness, så läbbig, alltid så himla trist med människor som trillar dit på droger, likadant med han som jag inte minns namnet på nu men som spelade i brooke back mountin,
    annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heath Ledger. Det är så ledsamt...

      Radera