måndag 17 februari 2014

Sommaren är bokad

Vi blir hemma nästan 2 månader, jag och barnen. Vi kommer hem efter midsommar, den 24 juni, sen åker vi tillbaka till NYC den 20 augusti. Längtar redan efter ljumma dopp (hahaha, iskalla dopp) i svenska sjöar, kanske någon bjuder på en båttur i skärgården, en grillkväll, en sovplats! Stugan är uthyrd men vi räknar med att stanna i huvudstan iallafall i 2 veckor. Sen blir det Norrbotten och Boden och en weekend till i stan för mig första helgen i augusti, 1-3/8. Om du som läser det här vill hitta på något då så hör av dig! Och mamma och pappa: hoppas ni kan ställa upp som barnvakt och taxi den helgen. Det var nämligen så att mina SAS-bonuspoäng höll på att "brinna inne" så nu bokade jag en biljett bara för att...iallafall inte ge bort poängen. 
Vi har sex minusgrader idag och snön ligger kvar på marken. Våren och sommaren känns långt borta när jag tittar ut men idag känns den lite närmare i bröstet.

Kanske dax att putsa fönster snart?

6 kommentarer:

  1. Jag har redan bokat in 1-3 augusti. Jag är öppen för alla förslag. Kan kanske bli en riktig tjejhelg!
    Kramar i massor
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Välkomna! Grillen är redan framme, poolen startas om två månader och köket borde vara klart till sommaren. /ac

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yippie!!! Det ser vi fram emot:) Kanske vi också kan bjuda på en grillkväll i lånad stuga, bastu och alla sover över? Barnen med fördel hos mormor och morfar och farmor och farfar, haha! Vi ses i sommar. Längtar! (PS Vattnet ska vara 38 grader och över, kom ihåg;))

      Radera
  3. Taget! 38 F motsvarar väl bara 13 grader C men det får man väl inte skämta om. Haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såna allvarliga saker skämtar man INTE om;)

      Radera