måndag 23 mars 2015

Det spöregnade på morgonen

Inte något litet lätt duggregn utan ett åskregn á la Tampa. Det fullkomligen VRÄKTE NER. Efter frukost hade det lättat lite och när vi tittat på väderleksrapporten såg det ostadigt ut mest hela dagen så vi bestämde att idag får bli en shoppingdag. Först sprang vi ca 5 km på gummislingan som går runt McDill Airforce base där vi bor. Precis...vi bor på en flygbas. För mig är det ganska skrattretande att vi alltid semestrar på olika militärbaser runt om i världen men det går liksom inte att motstå när det kostar $63/natt för ett helt hus. Två sovrum med tv i båda rummen, fullt utrustat kök, (med allt, tom gratiskaffe), ett vardagsrum med tv soffa fåtölj+dator och arbetsbord, tvättmaskin - och städning varje dag som på ett hotell! Det är skrattretande för när jag var liten semestrade vi alltid på industriområden. Jag antar att våra yrken styr en hel del i våra liv. 

Shoppingen blev massiv! Det vi sparat på karusellerna FÖRLORADE vi stort på gungorna, haha! Men allt (nästan) var saker vi behövde. Crocs och fotbollsskor till barnen, bikinis till mig (ja, i pluralis), jobbskor till Richard, träningskläder, lite sommarkläder till barnen, och så en väska. Den kanske inte var så nödvändig. Jag kallar den "Mors-Dags-Presenten-i-förskott".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar