tisdag 10 mars 2015

Tisdag och skärmarna

Att jag ska få se en kändis någonstans i den här stan verkar kört. I morse när vi åt frukost här så var det helt tomt. Min väninna som bott här i Chelsea (nu bor de lite längre upp på västra sidan) brukade äta frukost här "all the time and it was always packed with actors and other celebs!!". Inte idag. Knappt en enda människa förutom oss. Men då var vi i och för sig där tidigt också, före halv 9. Kändisarna kanske vaknar sent?

Stället heter COOKSHOP (20th St/10th Av) och hade en riktigt fräsch frukostmenu. Jag åt omelett på enbart äggvitor med spenat, butternut squash, getost, färska örter och valnötspesto. Jag var mätt till klockan 15 i eftermiddags! Snacka om proteinbomb. Våra frukostar blir alltid långa och efteråt gick vi till Chelsea Market och njöt av atmosfären. Vi var inne på en kakaffär som heter Eleni's då min väninna lovat sina pojkar en särskild kaka som "treat" i eftermiddag. 
Tänk att det går att leva på en sådan här "smal" affärsidé? Kakor med söt dekoration. $65 för 20 små kakor.

Ikväll har vi bara varit hemma och myst med familjen. Tyvärr fler minuter framför varsin skärm än i livliga samtal om livet men det kanske är så det ser ut för de flesta nuförtiden. Eller är det bara vi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar