söndag 24 februari 2013

Grått och trist

Vi var i Bryant Park och åkte skridskor efter en lång sovmorgon i morse. Båda barnen åker riktigt bra med tanke på hur lite de kunnat träna i år och Richard är superstolt för han kan nu göra både stoppsladd och översteg. Hihi. Och vi och vi förresten, jag åkte faktiskt inte. Jag är så rädd att skada mig i knät eller höften att jag faktiskt bangar vanliga skridskor nuförtiden. Jag har inte tid att skada mig. Och så kul tycker jag inte att det är heller. Runt runt i en rink med ett hav av ungar och turister...jag vet inte. Hade det varit långfärdsskridskor hade det varit en annan sak. Nå, det är tur att vi är olika Richard och jag. Så barnen får prova på det mesta menar jag.

Vädret bidrar inte med någon vidare vårkänsla idag i New York. Det är mulet, grått, rått och cirka 8 plussgrader. Jag har varit ute på en promenad på eftermiddagen. Edward har spelat fotboll. Richard har gjort sin spanskaläxa och Nelle...ja, hon har varit sitt vanliga soliga jag. En ganska vanlig söndag i staden som aldrig sover.

Nu ska jag titta på Oscarsgalan. Svenska "Searching for Sugar Man" fick just en Oscar, om ni undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar