måndag 11 februari 2013

Vissa saker går inte att ta tillbaka

Jag har tänkt på en sak. Pyjamas-kläder. Eller ska jag säga sovkläder. Det finns ju ett enormt utbud av pyjamasar, nattlinnen, sovshorts - sovplagg kort och gott och alla har väl sina egna favoriter. Själv sover jag helst i födelsekostymen men emellanåt måste man ju bara ha ett sovplagg på sig.

Det som jag tänkt på idag är att man ibland måste använda en vanlig t-shirt eller tröja att sova i. Antingen för att alla sovplagg var smutsiga, eller att man sover borta eller att det är för varmt/för kallt eller vad som. Iallafall så är det så för mig att om jag sovit i en t-shirt mer än säg, 2 gånger, (för att den var skön, sval till exempel) då är den för alltid svärtad som ett sovplagg sen. För mig är det nästan omöjligt att "gå tillbaka" och använda den som vanlig tröja igen. Den är körd och ibland tycker jag det är lite synd. Som med den här tishan. Jag fick den i present från en affär när jag köpte en bh i julas och tänkte att den blir härlig på julresan att sova i. Nu gillar jag den verkligen, färgen, passformen, och skulle gärna använda den under en skjorta, kofta eller liknande. MEN DET GÅR INTE! Nu är den och förblir ett sovplagg. Så fort jag försöker känns det som jag går ut i...just det, pyjamas.

Hur är det för er? Är ni likadana? Eller är jag ensam om det här "problemet"?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar