måndag 4 februari 2013

Restaurang-frossa

Det är restaurangvecka i New York City. Massor av restauranger har erbjudanden, tre-rätters-lunch för $25 eller tre-rätters-middag för $35. Det här gäller även stjärnkrogarna i stan och idag var jag och 7 andra mammor från ön och åt lunch på en fantastisk restaurang, Rouge Tomate, på East 60th street i närheten av Central Park. Rouge Tomate finns med i Guide Michelin och behöver jag säga att maten var underbar!

Förra veckan på min födelsedag var vi på Jo Jo's (drivs av Jean-Georges, ytterligare en stjärnkrögare) och utnyttjade samma erbjudande och i morgon ska jag till en Serbisk restaurang, Kafana, i SoHo. Finns bara ett minus i detta och det är att vågen knappast lär flytta sig nedåt i veckan, haha!

Men vilken möjlighet va? Vanliga människor kan den här veckan (och några till för det håller på en månad) gå ut och äta på lyxkrog, till vanliga priser.

Jag bara älskar New York.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar