måndag 29 april 2013

Detox

Har aldrig prövat förut men idag har jag börjat en två-dagars-detox. Man dricker någon örtvitamindryck 8 gånger/dag samt äter bara frukt och grönsaker. Ingen alkohol, nikotin eller koffein. INGET KOFFEIN!!! Det är här det kommer bli svårt. Kaffe är mitt livselixir.

Först hade jag tänkt köra en ren fasta men jag tror inte att jag klarar att vara hungrig på det sättet. Så nu blir det frukt och grönt i 2 dagar sen får vi se, kanske jag kan gå på ren fasta i två dagar då, det står på förpackningen att man kan köra 4 dagar om man vill. Jag började morgonen med grönt koffeinfritt te, en halv grapefrukt och drycken. Nu är klockan 9, jag har tränat, druckit vatten, druckit drycken och ätit en halv avokado. Känner mig trött och utsvulten. Konstigt det där...det är ju inte som att jag inte har något att ta av men ändå känner sig kroppen helt svulten. Det måste ju vara mentalt?

Och Gud vad jag saknar kaffet. Vad är en morgon utan en kopp kaffe, liksom?

1 kommentar:

  1. Ärshc fusk, frukt...jag detoxade två dagar med bara näringsdryck, ont i huvet andra dagen, men tredje dagen hade jag nog kunnat fortsätta faktiskt. Nu har jag ju nått mitt viktmål och mer därtill, det är jag glad för.
    Annika

    SvaraRadera