lördag 26 oktober 2013

Booooooo

Halloween, denna högkulturella tillställning. Hur kunde vi i Sverige så länge leva utan?? Ironi.

Barnen vaknade 7.30 och det första de gjorde var att prata om sin utklädning. "Vi måste upp mamma, vi måste göra oss klara!". Jag var sådär pigg klockan halv åtta och sa att " nu får det vara någon måtta. Det börjar inte förrän 12". Då gjorde barnen frukost på sängen till mig och såklart smälte jag och klev upp. Vi gjorde oss i ordning till årets valda karaktärer. Edward var "Soccer zombie" och Nelle varulvsflickan i "Monster High". 
-LITE INLEVELSE!!! skrek jag här när kortet skulle tas. Jag vet inte. Det var nog bättre innan.

Paraden var kul. Hundratals barn och vuxna i en lång parad längs Main Street på Roosevelt Island. Sen ett stort nöjesfält med gratis ALLT. Korv, läsk, popcorn, sockervadd, kanderade äpplen, hoppborg, karuseller, pyssel, lotteri med vinst varje gång....tom trollkarl!
Efter ett par timmar var det dags att lalla hemåt igen. I strålande sol med de här barnen. 
Sa jag att Richard är i Angkor Wat? Jag är inte avundsjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar