måndag 6 oktober 2014

Höstlov

Förra året åkte vi ju till Niagara Falls på höstlovet och på onsdag åker vi till Washington D.C. Båda dessa turistmål ligger på lagom bilavstånd från NYC för en långweekend. I DC kommer vi super-turista precis som vi gjorde i Niagara Falls. Vi har köpt en 6-timmarstur över alla monument, vi kommer besöka Smithsonian (Air and Space) och Spionmuseet, Arlingtonkyrkogården och Gettysburg...men vänta nu - krigsturism igen?!? Ggaaahhhh!!!!!

Men barnen är ju lediga hela veckan så den här dagen började lediglångsamt med frukost och lite lek med kompisarna i huset. Efter lunch åkte vi in till city och tog en fika i Bryant Park. Vädret har varit härligt idag men det känns att hösten är här. Luften är hög och klar och även om det är varmt så vill man ha ordentliga kläder på sig. Shortsens tid är förbi.
Efter det gick vi till Toy'R'Us för att köpa en födelsedagspresent till en kompis till Nelle. Vad kan man säga..?
När jag äntligen lyckats locka ut dem från Toys'R'Us gick vi förbi svenska kyrkan för att se om de hade några fiskbullar på lager i väntan på att möta upp Richard för middag ute. Fiskbullarna var slut men jag fick mig en kopp kaffe och Edward blev helt uppslukad av en Kalle Anka-pocket som någon lämnat kvar.
Det var väl dagen ungefär. Jag förstår att ni lika gärna kunnat klara er utan den här informationen men nu råkar det ju också vara så att det är min dagbok det här.
Enjoy!

Just det, en sak till. När vi kom hem vid 7-tiden så kom jag på att jag inte gjort mina dagliga burpees, utmaningen ni vet.  Så det var bara att klä på sig träningskläderna, springa de obligatoriska 4 km och sen köra på med 25 burpees. Men jag gjorde det. Antar att det är det som kalas motivation.

2 kommentarer:

  1. Roligt att se svenska kyrkan där jag och M gifte oss för 12 och ett halvt år sedan!
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns det Jenny! Det var tiderna på Freja...känns som ett liv sedan.

      Radera