måndag 20 oktober 2014

I smyg

När vi var i Washington DC förrförra helgen så var vi ju på Indianmuseet som jag berättat tidigare. Ni vet det med den goda maten. Vi besökte då också deras gift shop. Och är det något som faktiskt alla i vår familj gillar, så är det just gift shops. Där kan man verkligen hitta unika saker. Jag köpte till exempel två stycken tuppar som var gjorda av Navajo-indianer som jag kommer älska att ta fram varje påsk! Om jag kommer ihåg ska jag ta kort och visa sen.

Hur som helst, när vi var inne i den där gift shopen så kommer Nelle fram till mig och är överdrivet trevlig, kanske man skulle kunna säga. "Åååhhhh, vad tittar du på här, mamma!" Och " Du ska väl titta mer just HÄÄÄÄÄR, va?!?". Det krävdes inte alltför mycket för att fatta att nåt var i gjörningen.

Lite senare på dagen fick jag den här...
...en drömfångare som hon köpt till mig för sina egna pengar. "Så du får fina drömmar, mamma!". Distraktionen var alltså till för smygandet när Richard skulle betala. Jag har världens finaste, godaste, generösaste tjej. Glad man blir va!? 

Nu ska jag sova gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar