tisdag 9 december 2014

Gråt gråt gråt sjuk

Edward och Richard kom hem sent igår kväll (sent och sent men vid halv 7, 7) efter Edwards fotbollsträning och jag hade middagen klar att värma. Påfyllning av mat DIREKT är "a och o" för att orka med läxor m.m. när han haft en sen träning. Redan innan maten började Edward darra på underläppen och inget var bra. Trött. Dålig mat. Orkar inte sitta upp. Yada yada. Innan läggdags var det forsande tårar och han var så trött att han knappt orkade gå och lägga sig...något kontraproduktivt kan man tycka, haha! Både jag och Richard sa "han kommer säkert bli sjuk...", vi har sett det här några gånger förut. 

Jag tog fram termometern och kollade feber innan han somnade men den visade fina 37.0. Men i morse vaknade han med nästan 38 grader, ont i halsen och snuva. Jag visste det!

Det är bara att acceptera. Hemmadag idag och hoppas det bara är en förkylning. Här i staterna har influensan redan börjat härja och än en gång fick jag vatten på min kvarn angående influensavaccin. De har precis upptäckt att årets vaccin de gett här i USA är FEL VACCIN. Det skyddar inte mot den influensa som går...

Vi tar inte vaccin i år heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar