tisdag 23 december 2014

Nu kan julen 2014 komma!

Knäcken är kokad och om jag får säga det själv så blev den perfekt i år. Konstigt det där med knäck. Ibland tar det en halvtimme och ibland över två. Idag var den klar på exakt 60 minuter (kollade nämligen på klockan när jag började) men de där sista minuterna är...kritiska kan man väl kalla det utan överdrift.  Man måste kolla hela tiden. 2 minuter för mycket och man har dyra tandläkarbesök att se"fram emot" i januari...haha!
Jag har varit ensam hemma hela dagen och gjort julgodis, tagit fram och strukit julkläder, tvättat överkast och kuddar, städat litet och vilat. Alla andra är ute på aktiviteter - pojkarna har gjort besök på Sony Lab och Intrepid (hangarfartyg) -  och tjejerna har varit på bio och sett den nya Annie-filmen. Jag är så glad att jag stannade hemma, behövde verkligen en vilodag och nu är jag redo för jul. Vi har gran, knäck och klappar. Penicillin. Mer behöver jag inte i år. 

Hoppas ni alla har en trevlig uppesittarkväll. Här kommer vi anamma en amerikansk tradition, och håll i er nu, TACO TUESDAY!!! Vi frångår TexMex-fredag och äter fajitas, tacos och nachos ikväll med våra vänner som åker i morgon. God Helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar