tisdag 30 december 2014

Väntar på invasionen i morgon

Vi blir 40 pers, minst, här på nyår. Jag vet inte ens hur många som kommer men någon sittande middag blir det inte tal om. Jag har försökt att flytta möblerna ut åt sidorna för att skapa så mycket plats som det går och det är såklart knytkalas men ändå - 40 personer känns nästan övermäktigt. Vi ska göra snittar, lax och fois gras. Kanske jag bakar några ostkex i morgon också. Andra kommer ha med sig snacks, mini-quiche, sallader, skinka, souffle, Janssson, ostar...två salta en söt "dish" per familj. Kommer bli plockmat deluxe. 

Vanligtvis brukar jag tycka nyår är en superkul kväll men i år med bihåleinflammation, järnbrist (ja, sa jag det - är visst anemisk också?) och så den berömda lingonveckan på det. Då känns det tyvärr mest bara jobbigt. Gott Nytt År hälsar Bitter-Berit här borta i Nyjorken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar