lördag 27 december 2014

Håller på att vända på dygnet

Nu är klockan snart halv ett på natten och jag är fortfarande vaken. Trött, javisst, men inte dödstrött. Jullovet börjar ta ut "svängarna" och vi börjar alla sova längre på morgnarna och lägga oss senare på kvällen. I morse vaknade jag och Nelle inte förrän 9.30! 

Ikväll var vi bortbjudna på middag hos våra "nya" grannar mitt emot. De är italienare och lagade traditionell italiensk middag. Bröd, pasta, ost och korv - tårta till efterrätt. Svensk tårta som jag bakat. Tårtan hade mannen i familjen särskilt önskat att jag skulle baka efter att han ätit den på Edwards födelsedag. Han älskade den och undrade om det var möjligt för mig att baka en till, en liten, och ta med till middagen. Visst kunde jag det! Men en liten tårta går inte att baka så jag gjorde en vanlig, fullstor och hoppas att jag gjorde den rättvisa den här gången också. Jag ansträngde mig iallafall.
Och med ett glas Moët blev den ju inte sämre precis. Nu ska jag läsa lite bok och sen sova. Någon slags ordning får det ju vara även om det är jullov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar