söndag 27 maj 2012

Ett litet helgsammandrag

Man lär sig aldrig. Igår morse öppnade ju poolen som jag berättat tidigare och igår kväll var vi således alla brända. Visst hade vi smort in oss men för sent och för lite. Man lär sig aldrig. Följdaktligen åkte jag och Nelle in till Manhattan idag, till GAP och köpte soltröjor. Problem solved.

Loreen. Wow! Jag kände det på mig. Så himla bra. SJÄLVKLART tittade vi på Eurovision och nu ser vi fram emot ryskornas framfart på dansgolven i sommar.

Mors Dag har för övrigt passerat ganska obemärkt förbi. Här i USA firades nämligen Mothers Day för två veckor sedan och barnen (Richard) bestämde sig för att jag skulle firas förra helgen. Mitt emellan så att säga. Lite oklart varför men jag tror det hade lite med okunskap om helgerna att göra...vi har iallafall grattat de mödrar som skulle grattas hemma i fäderneslandet så det är gott nog.

I övrigt så är väl det största som hänt att vi börjat ha a/c:n på. Det är 30 grader + och hög luftfuktighet. Visst skulle vi klarat oss utan, men att sova med fönstren öppna nu på försommaren betyder MYGG. Vi blev fullständigt sönderbitna igår kväll om man får tro Richard (och han har inte bott i Arvidsjaur...ha ha!) så nu blir det a/c. Gött gött.

Vi är lediga i morgon också men hoppas ni som läser det här får en bra start på måndagsmorgonen med en god kopp kaffe! So long.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar