torsdag 3 maj 2012

Hur går det med träningen då?

Hmmm....vågen är på samma runda fina 52 kg och jag kan väl inte säga att det varit någon särskilt bra träningsvecka med gäster här. Vi har i och för sig promenerat mycket men det "räcker inte" för mig. Måste få in lite "flås" och styrka. Och framför allt bättre matvanor. Det är dock svårt när man har besök. Man måste ju få prova nya restauranger och unna sig lite extra när man har gäster. Får bara inte bli för mycket. Jag har dock inte tappat modet utan kör vidare i morgon.

Någonting som jag tänkt på när det kommer till träning och kost. Det är "lätt" att bestämma sig och vara karaktärsfast när man precis bestämt sig och har en målbild över hur det ska bli i framtiden. Till exempel hur "fräsch" man skulle känna sig på sommaren i ett par smala vita jeans med bara en tunn topp och en snygg väska till. Då, när man bestämt sig, då är man redan "där". Allt jobb är gjort och man har liksom lyckats med alla 200 sit-ups om dagen och plankor och sallader med ägg och tonfisk istället för hamburgare och cola...för HUR SVÅRT KAN DET VA'? Man behöver ju bara bestämma sig. Sen så stupar man redan dag 1. Antingen så fick man inte till kosten för att just den dagen var det semlor på jobbet eller så var man tvungen jobba över så träningen fick stryka på foten eller så blev någon unge sjuk eller så blev man själv förkyld...och så går det på. Målbilden "grumlas" snabbt och man återgår till sitt vanliga karaktärslösa jag. Och de vita jeansen hänger kvar i garderoben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar