fredag 11 april 2014

Det här är så konstigt

Från ingenstans idag kom jag att tänka på en vän till mig som för många år sedan tog livet av sig. Hon hade varit deprimerad länge, sedan tidiga tonåren, och till sist orkade hon inte leva längre utan hoppade från en bro mitt i natten när hon var på permission/besök hos sina föräldrar. "Närvaron av henne" bara kom över mig som en akut saknad och jag kände att jag skulle vilja veta om det fanns någon bild eller information om henne på nätet. Nästan allt finns ju där idag. När jag började googla hittade jag först en artikel om juniorskidåkare på elitnivå där hon förekom i några gamla resultat. Hon var otroligt duktig på att åka längdskidor. Sedan hittade jag en artikel i en lokaltidning där hon eftersöktes eftersom hon var försvunnen. Och vet ni vad som var så konstigt, det är nästan så håren reser sig på armarna... Det är på DAGEN IDAG 15 år sedan hon lämnade oss och hoppade i ensamhet från den där bron. Det var som om hon skickade en hälsning. Jag saknar henne. 

Vila i Frid, min vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar