måndag 14 april 2014

Vi har inget påsklov i år

Vi hade ju nyligen 2 veckors Spring Break så något påsklov blir det inte för barnen i år. Inte ens Långfredag är de lediga utan det är full, vanlig skoldag hela dagen lång. Richard däremot är ledig på fredag och har halvdag på torsdag. Vi satt just och pratade om vad vi ska hitta på tillsammans på fredag (förutom packa då, vi åker bort över helgen) och vi bestämde oss för mys-lunch ute på stan tillsammans och kanske lite kultur innan eller efter. "Men inte paleo, va?" var Richards kommentar så nu undrar jag var vi ska gå? Balthazar i SoHo? Ostron på  Grand Central Station? Harlem och Red Rooster? Metropolitan och deras takterrass? Mission Chinese på Orchard Street. Tacos på La Esquina? Så många ställen jag vill visa Richard som ju faktiskt mest jobbar för att få det här livet att gå ihop. Aaaahhh, alla dessa val. Alla dessa i-landsproblem. Bäst man lägger sig och sover så hjärnan inte brinner upp. 

PS 1. Tanden är bättre idag. Får en ju att undra om det VERKLIGEN är nödvändigt med en rotfyllning i övermorgon?

PS 2. Min PT kallade mig och min träningskompis för "Warriors" idag. Say. No. More. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar