onsdag 9 april 2014

Onsdagar

Onsdagar går barnen på svenska skolan efter skoltid så de är inte hemma förrän klockan fem på eftermiddagen. Dessa dagar brukar jag försöka mig på att utforska nya områden. Jag räknar liksom med att komma vilse, för det ligger i min natur, men då har jag gott om tid att komma hem ändå så jag behöver aldrig bli nervös över att inte hinna.

Jag kan väl inte säga att jag åkte till något direkt nytt område idag men jag kände i söndags när jag var på kalas att jag inte kan området kring Union Square och 14th Street. Så jag åkte helt enkelt med tunnelbanan till 14th St och gick. Fyra-fem timmar promenerade jag runt i solskenet. Åt lunch på paleo-restaurangen Hu (Food for Humans) och kommer väl bli stammis där nu. De har en delikatessdisk med färdiglagad hämtmat också, och ett café med bara paleovänliga bakverk. Åt en kokostopp idag som var såååå god. Heaven!

Någe annat har jag väl inte gjort. Sprang i morse, 4 km i ruskigt tempo. Sprang så fort jag bara kunde utan att "springa det fortaste man kan"...om ni fattar. Än så länge så håller benet/höften. Peppar, peppar. Sen kom barnen och vi har gjort läxor, ätit. Nu är det snart kväll och så var onsdagen den 9 april 2014 också borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar