onsdag 2 april 2014

Mina jeans ikväll

Vissa kvällar blir man bara så arg på barnen. Ikväll var vi ute och åt middag med vänner här i Tampa. Två par utan barn. Vi var på en "finare" fisk- och skaldjursrestaurang (givetvis har de grillat kött också, this is America, folks!) och då beter sig barnen som neandertalare!! Varför är det så?
Alla andra dagar så är de helt normala i möblerade rum men så fort "det gäller" så blir det katastrof. Jag blev så arg att jag demonstrativt skruvade upp radion på högsta volym när vi åkte hem så jag iallafall slapp höra dem en stund.

De få minuter jag inte kokade inombords var det iallafall en trevlig stund. Och ett av paren tog notan så det vägde ju onekligen upp kvällen litet.
Nu ska jag gå och lägga mig och förhoppningsvis har jag med några timmars sömn skakat av mig ilskan tills i morgon. Har jag förresten berättat att jag har en djävulsk tandvärk igen. Har gått på smärtstillande hela veckan, varvar Naproxen med Alvedon på maxdos - dygnet runt. Börjar bli lite tröttsamt det med. Kolla hur sammanbiten jag är på bilden. Urförbannad!
Men jeansen är kul, eller hur? Gillar när man hittar en sådan där liten extradetalj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar