lördag 7 februari 2015

Längesedan jag skrev något om endometriosen

Jag mår inte jättebra. Det har börjat göra ont ingen och jag känner tydligt kopplingen "tar inte hand om mig själv på bästa sätt = mera smärta". Jag måste äta bra. Jag måste träna. Jag måste sova ordentligt. För att må bra. Det gäller såklart oss alla men med den här sjukdomen verkar systemet på något vis vara extra känsligt och nu känner jag att jag måste "ta tillbaka mark". Paleo, träning och fokus på hälsa. No more sugar.

Det är jobbigt att leva efter en annan kalender än sin egen. Vi ska åka till Florida på vårlovet och redan nu såg jag i kalendern att då ska jag ha mens. Det gör mig deppig. Jag vet att jag kommer ha värk, känna mig svullen, illamående och trött och det gör mig ledsen. Men då tänkte jag "nej FAAN - jag ska göra ett försök att styra upp det här innan". Så nu blir det ännu mera skärpt kost, träning och hälsote. Ska ringa akupunktören också och se om jag kan få komma på några behandlingar. Jag vägrar ge upp kampen! Och jag vill inte äta mera smärtstillande medicin.

Peppa mig hörni! 

5 kommentarer: