tisdag 24 februari 2015

Morgonrusning

I morse blev det inte någon vidare bra morgon för mig och Nelle. Jag vet inte vad det är med mina barn och orden "nu måste vi skynda oss" men i den här familjen får de orden iallafall motsatt effekt! 

Redan från starten låg vi lite efter. 8 minuter för att vara exakt. Jag och Richard låg och drog oss 8 minuter extra så visst - vi hade också en del i den här morgonen. Sen kommer Nelle på att hon nog inte gjorde sin Franskaläxa igår...och så ville hon ha ett ägg till frukost också! 

När det är 4 minuter tills vi ska gå dricker hon lååååååååångsamt upp juicen och går låååååångsamt till toaletten för att borsta tänderna. Vilket hon just idag bestämmer sig för att göra GRUNDLIGT. När det är en minut tills hon MÅSTE gå så (jag skriker mer eller mindre!) är håret är inte kammat och hon är inte klädd eller har "ryggan" i ordning. När hon sätter sig ner för att lååååångsamt och ordentligt ta på sig skorna brister det för mig! Och hårborstningen blir allt annat än ljuv. Skitstart på den här tisdagsmorgonen och efter lunch ska jag till tandläkaren också.

4 kommentarer:

  1. Jag känner tyvärr igen mig...

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Om det är någon tröst har vi det så VARJE morgon, håret är det värsta, H får såna jäkla tovor. det har gått så långt att jag betalat vår frisör bara för att reda ut håret, men nu kom M på en bra idé, att föna håret under borstning, gjorde susen, eller det blev bättre i alla fall,
    Annika

    SvaraRadera
  4. Det är skönt att höra att det inte bara är vi... Kram!

    SvaraRadera