söndag 8 februari 2015

Spegel spegel

Richard tog med barnen på bio idag, Svampbob Fyrkants nya film, Sponge Out of Water. Jag passade. Hade det varit Paddington (som jag försökte pusha!) hade jag gladeligen följt med men barnen ville se Svampbob och där går min gräns. De ville dessutom se den i 3D, stackars Richard... Så jag passade på att gå till gymet med en kompis. Vi ska börja träna ihop på morgnarna då det är så mycket svårare att "komma undan/hitta ursäkter/slacka" om man har en partner! Idag körde vi styrka 45 minuter. Vi har börjat ett program som vi ska köra i 3 veckor, sen utvärderar vi. Fas 1 bygga är muskler. Vi har vägt oss, ska skärpa till kosten och peppa varandra. Gissar att det blir mest jag som blir peppad, hon är 180 cm lång och modell, haha!!

Dagen i övrigt har mest bara förflutit förbi. Jag har tvättat, bakat, bytt till rent i sängarna. Richard har röjt bland våra vinterkläder, saker i förrådet...nej just det VI HAR INGET FÖRRÅD, det är bara Richard som samlar på saker som om vi hade det. Men det var bra att få det gjort - vi är båda överens om att vi inte vill stå här om 4,5 månader och behöva sortera allting då, när vi ska flytta hem. En bit i taget. 

Bilden här uppe har inget med den här dagen eller texten att göra. Tog den igår när floden var stilla innan vattnet vände. Vi har tidvatten här och det vänder 4 ggr per dygn. Så vackert när man ser spegeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar