onsdag 6 mars 2013

Men vilken härlig dag!

Trots att jag kommer vara gräsänka i 12 dagar framöver (Richard har åkt på jobb i Mali) och att det väntas snöstorm i New York så håller jag en positiv attityd. Dagen idag kunde inte varit bättre på något sätt.

Vi klev upp tidigt så vi hade gott om tid allihopa i morse. Det blir onekligen bättre morgnar då... Och när jag säger "vi" så menar jag förstås "jag". Inte barnen. För dem blir det bra morgnar när de får sova så länge det går men ändå inte behöver stressa. Ja, så är det väl för alla. Sen åkte vi alla till skolan där jag mötte upp min kanadensiska väninna för en frukost-dejt. Sådana saker är i min värld nästan overkliga och enda gångerna jag gjort sådana "lyxsaker" är i Islamabad, Paris och nu här. Men det är verkligen något man borde göra med sina vänner oftare. Hur härligt är det inte med en långfrukost med de godaste saker man kan tänka sig och med långa, oavbrutna, riktiga samtal? Och så folk som serverar en. Och jag blev bjuden av min snälla vän, hon sa att "när min man åker till Mali kan du bjuda tillbaka". Vilken lyx. Och håll i er nu - vi åkte till The Plaza Hotel. The Plaza.

http://www.theplazany.com/dining/palmcourt/

Jag tänkte inte ens på att ta bilder så den här länken är allt ni får hålla tillgodo med. Det var så mysigt och vi stannade i nästan tre timmar. The Plaza kan jag verkligen rekommendera om ni är här i stan.

Sen promenerade jag till yoga-studion och när jag gick ut därifrån så kändes det som om bröstkorgen och lungorna expanderat till dubbel storlek och kapacitet. Vilken skillnad det gör. Andning och träning.

Vid klockan fem kom barnen hem och vi har haft en härlig eftermiddag utan kiv och bråk, ingen klagade över äcklig middag och läxorna avklarades innan maten. Gissar att det blir ett bakslag någonstans mellan duschningar och läggdags men på det stora hela har det varit en perfekt dag. Minus att Richard är i Mali då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar