måndag 4 mars 2013

Missvisande bild

Den här bilden är sååå missvisande! I verkligheten känner jag mig pigg, fräsch, relaxad - men på bilden ser jag bara grå och trött ut. Fy fan vad surt!

Jag har nämligen varit på yoga idag. Första gången sedan...Paris åtminstone. Yoga-studion är liten och ligger på 3rd Avenue ganska nära linbanan så det är inte krångligt att ta sig dit. Yogan var "klassisk" kan man nog säga, med fokus på asanas (positioner) och andning. Efteråt kände jag mig pånyttfödd och fattar inte varför jag emellanåt "tappar bort" yogan. Kanske för att det är organiserad träning? Visst kan man göra yoga hemma, själv, men det är inte lika kul.

Om jag inte är alltför mör i morgon så går jag tillbaka på en gång. Jag har ju en helt månad med fri yoga! Jag är också nyfiken på Bikram-yoga i 40-gradig värme. Någon som provat?



2 kommentarer:

  1. Lotta!
    Jag har provat på Gotlandsgatan, du vet. Det var FRUKTANSVÄRT! Och jag överdriver inte!!! Den lukten, den värmen. Fy! Det handlade bara om att överleva i 90 minuter. Och då har jag ju några yogaår i ryggen. Prova så pratar vi om det efteråt!

    KRAMAR!
    Pia

    SvaraRadera
  2. Hej, jag har provat på Carpe Calme på S:t Eriksplan och tyckte mycket om det, fräsch trevlig lokal och lederna gillade värmen och det långsamma passet. Prova som Pia säger.

    SvaraRadera