måndag 2 juni 2014

07.30

Det är måndag morgon och barnen har åkt till skolan. Klockan är halv åtta och det är tyst och lugnt hemma. Jag konstaterar krasst att jag inte bloggat igår. Heller. Jag har helt enkelt inte haft något att säga!
Ofta tittar jag igenom mobilen för att se villa bilder jag tagit under dagen. Det är så jag får min "inspiration". Igår hade jag bara en bild. Den här:
Edward ville att jag skulle ta en bild på hans nacke för att se hur långt hans hår hade blivit. Inte mycket att säga om det.

Skolterminen sjunger på sista versen. Varje dag fram till den 12:e när de slutar, så är det något. Avslutningspartyn, idrottsdag, halvdag, kalas... Nästa år är allt nytt igen så man suger på karamellen med det gamla invanda. Varje år, som jag berättat tidigare, byter man ju lärare, klasskamrater m.m. så nu gäller det att göra ett ordentligt avslut med det som ÄR. Huset här där vi bor, är också i förändring. Det är några familjer som är på väg att flytta härifrån och några på väg in. Uppbrott och möten. Vardagen i en expatfamilj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar