fredag 6 juni 2014

Går tillbaka till mer strikt Paleo igen

Jag har slarvat med maten, jag erkänner. Inte så mycket maten egentligen, men jag har fallit tillbaka i sockerfällan. Godis, choklad, nutella (direkt ur burken) - jag har till och med druckit läsk. Gah!!

Nu vill jag tillbaka till paleon. Igår lagade jag "särskild" mat till mig helt utan de "otillåtna" ingredienserna. Vi åt förstås alla samma mat, hemmagjorda chicken nuggets men medan barnens var stekta i smör med ströbröd och kryddor var mina ugnsbakade i kokosmjöl och kokos. Sen åt jag kålsallad med asiatisk dressing gjord på aminos och kokosvinäger istället för soya och risvinäger samt nötter. Macademia, fetaste nöten. Barnen fick ris och ekologisk ketchup. Jag måste innan sommaren komma tillbaka till bra rutiner.
Tyvärr blev det inte så mycket färg på maten igår. Skulle blandat med rödkål insåg jag för sent.

Idag ska jag träffa min brevkompis från 1980-talet!! Det ska bli 30 grader varmt och vi ska göra någon utflykt ihop. Ska bli så kul att träffas! Allt detta är ju förutsatt att vi känner igen varandra...det var ju ett tag sedan. Rapport kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar