torsdag 26 juni 2014

Jetlag

Klockan är halv tolv på natten och i vårt "Family Room" där vi alla sover ser det ut så här. Richard försöker läsa. Edward försöker sova. Nelle försöker bädda så det ska bli skönt. Och jag försöker blogga. Rätt vad det är så brister vi alla ut i gapskratt för det är helt bisarrt hur pigga vi är! Jetlag är inte att leka med.

Jag måste berätta en nyhet också. Under mina två veckor jag satt på toaletten (när jag hade lite blogguppehåll) så hann jag ju med både det ena och andra. Bland annat har jag blivit "pålurad" en helt ny hudvårdsserie som jag ska testa under två månader. Inget resultat ger pengarna tillbaka. Jag har tagit en före-bild och ska efter 8 veckor ta en efter-bild för att jämföra. Egentligen tror jag ju inte på sånt här utan tror att vi alla måste hitta vad som passar oss själva, billigt eller dyrt spelar mindre roll - men med den här hudvårdsserien så har jag faktiskt sett resultat på en levande människa. Inte bara bilder och reklam. Så nu hoppas även jag på lite slätare ansikte om ett par veckor eller månader. Varje morgon ser jag numera ut så här med en tvättmask, sen toner, roller, serum, soother, cream, eye cream...det tar ju lite tid förstås.
Vad använder ni för hudvård? Jag är kluven till det där med kemikalier på fejset? Funkar det så är jag såld. Men om inte...vore det inte härligt att bara smörja med cocosolja? Eller något annat naturligt.

4 kommentarer:

  1. Hudterapeut som jag är är det rena djungeln gällande olika märken. Efter 14 år i marknaden har jag hittat Nimue ett märke från sydafrika som verkligen ger effekt och resultat och finns inte att köpa på nätet utan endast hos Nimue utbildade terapeuter. Har jobbat 11 år med Dermalogica ett amerikansk märke innan jag övergick till Nimue. Älskar att jobbs med det och använda det själv!

    SvaraRadera
  2. Jag har precis gått över till Rituals som jag älskar. Använder rengöring, scrub samt dag & nattkräm. Det är allt. Fått mkt finare och bättre hy! :-)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera