onsdag 4 juni 2014

Herregud är det bara onsdag?

Vi äter tacos på helt fel dag idag men det enda som jag kunde komma på med de ingredienser vi hade hemma, och som var tvungna att ätas upp, var tacos. Och vem gillar inte tacos, även om det är på en onsdag?

Jag har skruvat upp nivån lite på mina tacos. Numera gör jag min egen tacokrydda (så mycket godare och utan glutamat och annat skräp), jag river egen lagrad cheddarost till (köper alltså inte färdigriven texmexost) och såklart bara ekologiska grönsaker. Tacoskal köper jag fortfarande. Jag försöker byta ut majsskal och majschips och istället äta plantains (Paleo) men det är svårt. Eller svårt och svårt, det är helt enkelt inte lika gott så därför blir plantainsen kvar och tacoskalen slut.
Bilderna är tagna när vi nästan ätit färdigt. Skulle förstås ha frestat med "fräsch" mat men var för hungrig.

Någon som har något förslag på vad vi ska äta på fredag nu då..?

4 kommentarer:

  1. Prova göra lasagne med sötpotatis tunna skivor har inte testat m tror nog att det blir gott

    SvaraRadera
  2. Kålpudding!! Det är aldrig fel.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen "tjejer"! Ni vet att man blivit RIIIIIIKTIGT gammal när man börjar kalla sina kvinnliga vänner för "tjejer", va?!?

    SvaraRadera