onsdag 11 april 2012

NSTR

NSTR=Nothing Special To Report. På militärspråk. Man snappar ju upp en del från den miljön också och det här tycker jag är ganska användbart. Om mottagaren förstår vad man menar, vill säga. Tänk vad alla "skrån" har olika fikonspråk... I mitt jobb pratar vi SoL, LPT, LVM, DF, UT...för invigda inget konstigt men för andra? Klienterna till exempel? Hur låter det på DITT jobb? Sitter ni också och slänger er med förkortningar?
 Nog om det.

Jag knogar på här. Låda för låda. Rum för rum. Alla som flyttat (och det har vi ju faktiskt alla) vet vad jag menar. Från början är det kul med alla saker och det känns lite som julafton. Sen kommer de där kartongerna med medicin, datorsladdar, skridskor...var ska allt rymmas? Hemmet börjar iallafall ta form och i nästa vecka ska jag i form också. Min ambition är att "kliva ur vassen" i sommar och starta det nya livet med PT nästa vecka. Får jag inte tag i någon PT live finns det ju PT-alternativ online.

Någon som vill haka på...;-)  hint hint! Antar någon utmaningen med mig lovar jag att lägga upp viktrapporter och bildbevis!

Nelles rum är så gott som färdigt. Hon ville ha ett rosa rum och det fick hon. Det får också alla gäster eftersom det här är gästrummet. Nu är det bara tapeterna kvar att hänga upp. Såklart de är rosa också. Ser det inte inbjudande ut? Kom igen nu, boka den där resan till New York som du alltid velat göra!?!

Vill också passa på att säga TACK till Mosti Gitan för det fina påskkortet! Och till mormor för breven. Det är mysigt med livstecken från hemma.

1 kommentar:

  1. Jag har ett eget litet träningsprojekt, kolla min nya blogg, du hittar adressen i mitt FB inlägg.

    SvaraRadera