torsdag 19 april 2012

Vilken typ är du?

I förmiddags när jag tvättade händerna såg jag att det "gått en tråd" i handduken. Två faktiskt, och på samma ställe. Det är fult när det gått trådar, det ser sunkigt ut tycker jag. Gammalt och billigt. Trashigt. Inte något jag gillar. Jag gick direkt till min necessär (inte särskilt svårt eftersom jag ju var på toa), tog fram nagelsaxen och klippte bort trådarna. Problemet löst.

Då kom jag att tänka på att det finns olika sätt att se på det här med trådarna. En del kanske inte ens ser de hängande trådarna och bara torkar sina händer och så är det bra med det. Andra som jag, ser trådarna, retar sig på hur fula de är och GÅR DIREKT (utan att passera GÅ)och hämtar en sax och klipper bort dem. Vips! ser handduken som ny ut. Eller så kanske man tänker "jag gör det sen". Sen som blir senare och senare och som till sist blir aldrig. Det kanske också finns de som tänker "nej, nu måste jag verkligen köpa nya handdukar!" och slänger det gamla skrället och hänger upp en ny.

Jag är "split personality-typen". Med vissa saker som denna eller att hänga upp en sned lampskärm rakt så är jag DIREKT-typen. Med annat så går det år, eller liv, innan jag får det gjort. Till exempel tänker jag varje dag att jag borde stryka det där duschdraperiet jag hängde upp för en månad sen. Men dagarna går. Och går. Och går.

Vilken typ är du?

1 kommentar:

  1. stryka duschdraperiet!?!? Du skojar va? Ska du putsa löpardojorna sen också?/F

    SvaraRadera