torsdag 5 april 2012

Vad är jag för en mamma egentligen

Vi har inte målat påskägg, vi har inget påskris, vi har inte köpt påskgodis än och barnens påskförkläden och hucklen är inte här. Vad är jag för en mamma egentligen?

Vårt shipment är fördröjt. Det skulle ju kommit i onsdags morse. Sen skulle det kommit tidigast torsdag och nu är det kanske fredag men säkert måndag. Jag tror det när jag ser det. Idag ska vi iallafall gå ner till affären och köpa påskgodis. Jag har faktiskt köpt påskägg på IKEA (i shipment är resten av påskgjrejerna) så lite påsk kommer vi få. Jag köpte också påskmust och matjessill så nu ska amerikanerna få sig en smakupplevelse. Vi ska fira påsk tillsammans med E och hennes familj på farmen men vi ska också träffa Richards släkting (tremänning) och hans familj. Det ska bli riktigt kul!

Annars är det här den högtid när jag saknar stugan som mest. Påsk i stugan är alltid mysig. Är det fint väder så är man ute och krattar, tittar på allt som växer och njuter av vårsolen. Är vädret lite sämre så sitter man inne med gott samvete och tittar ut på aprilvädret med en tänd brasa och spelar spel, dricker folköl och målar ägg. Och äter godis. Massor.



Jag vill passa på att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!!!

2 kommentarer:

  1. Glad påsk! Hoppas du fått tag på några goda Anton Berg ägg i super size :-)
    Kram Maria Th

    SvaraRadera
  2. Tack det samma! Hoppas ni fick bättre väder än vi
    Kram

    SvaraRadera