måndag 9 april 2012

Som vi har slitit idag...

...jag och min vän Monika. Eller...slitit förresten...DET VAR FAKTISKT HELT UNDERBART att äntligen få hit våra saker. Skönt att ha en vårjacka att sätta på sig. Fantastiskt att kunna dricka vanligt kaffe igen. Praktiskt att kunna pressa vitlök. Samtidigt så kommer alla sakerna med en slags "besk eftersmak" också. Man upptäcker att man faktiskt klarar sig ganska bra med just ingenting. Och att man egentligen har alldeles för mycket saker. Det här har ni säkert hört förut men det finns ett "ordspråk" av en gammal indian som säger att "om du äger mer än 80 saker så äger sakerna dig". Jag tycker det ligger något i det men jag är ändå väldigt lycklig idag över alla de 80.000 prylar som vi  äger och fick hit idag.

Nu är det lite småfix här hemma med tapeter och så sen är vi så gott som klara. Tur det för om 3 veckor börjar besökssäsongen. Vi ser fram emot att kunna ta emot alla er, våra vänner, här i New York.

Lovar att visa mer bilder i morgon men ovan finner ni Edward som äntligen fått hit sin Eric Saade-hatt. Med det säger jag god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar