måndag 28 januari 2013

Nystarten som kantrade...direkt

Det var kul i lördags och kvällen slutade med luftgitarr framåt småtimmarna. Faktum är att den slutade med ett helt "luftband" med gitarrist, trummis, basist OCH sångare. Kul! Det var längesedan. Söndagen var lite seg så jag säger inte så mycket om den.

I morse var det ju nystart för mig med träning och "sunt". Det gick sådär. Varken jag eller min kompis var särskilt taggade och vi pratade mest i gymet. Om hur jobbigt det kändes att bikinisäsongen snart är här. Men, nåt måste vi ju gjort också (vi satt ju iallafall vid de där maskinerna) och allt är ju bättre än inget tänker jag. Sen blev det ännu mera fel. Ingen lunch vilket resulterade i en jättesmoothie framåt två och nu kaffe och choklad klockan tre. Mörk förvisso men ändå. Illa illa. Ny dag i morgon.

Har jag berättat att vi ska åka till Florida på vinterlovet om två veckor? Det ska vi iallafall. När vi åkte över hit för ett år sedan ganska exakt, så bokade ju FN vår resa. I FN:s resestadgar står det att "om resan är över x antal timmar får man åka Business Class", så det gjorde vi. Min TV-apparat var då trasig i flyget och det blev värsta rabaldret om det hos flygvärdinnorna. De provade med andra lurar, startade om skärmen, startade om systemet men inget funkade. De trodde att om man startade om hela flygplanet så skulle det kanske fungera men eftersom vi redan var i luften var det liksom inte "an option". Jag brydde mig väldigt lite om det här för jag brukar aldrig titta på film på flyg. Jag tyckte det var fantastiskt att kunna ligga ner och läsa och jag var hur nöjd som helst med det. Men är det business så är det business - allt ska funka. Som kompensation för detta hemska fick vi en voucher på $600 som räcker i ett år. Den ska vi nu använda för att flyga till Tampa på vinterlovet. Ska bli så härligt att komma tillbaka dit! Jag längtar efter sol, värme och färgglada kläder. Det är bara det där med bikinin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar