onsdag 23 januari 2013

Penicillin

Besök hos doktorn idag resulterade i penicillinkur och kortisonspray. Nu hoppas jag bli av med bihåleproblemen. Intressant var att doktorn här tror att det kanske kan vara en allergi som utlöser problemen i bihålorna. Det börjar som ett allergiskt besvär och när det inte tas om hand så "stannar det kvar" och blir problematiskt för bihålorna. Det är tydligen vanligt när man får problem regelbundet som jag ju faktiskt har. Hm. Vi får se. Skönt att få det behandlat iallafall.

2 kommentarer:

  1. Hej Lotta, jag har haft mycket problem med mina bihålor genom åren och till och med spolat dem två gånger - INTE kul. För ca 7 år sedan fick jag ett kortinsonspray som heter Nasonex av min läkare och sedan dess har det blivit mer och mer sällan som en förkylning "sätter sig i bihålorna" på mig. Han nämnde inte ordet allergi men däremot är han inne på samma spår som din doktor. Så fort jag får en tendens till förkylning/täpphet så ska jag börja spraya så att det inte får fäste. Peppar peppar men det brukar faktiskt fungera! Krya på dig, nu vänder det ... kram från Cilla i Linköping

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det r motsvarigheten till Nasonex jag fått. Hade den i Sverige och den var faktiskt en stor räddning. Tack för omtanken Cilla!

      Radera