fredag 27 december 2013

Annandag Jul

Vi åkte till stranden. När vi kom regnade det lite grann men ni ser i horisonten att det håller på att spricka upp. Jag drömde om alla fantastiska villor längs kusten. Här bor de 1% man pratar om i USA, det vill säga de 1% människorna som äger 95% av tillgångarna. Varje gång man upplever detta från första parkett så blir man verkligen varse om orättvisor i världen. Vi lever fan så bekvämt i vårt mellanmjölksland...
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Distribution_of_wealth

Barnen lekte i sanden och i strandbrynet ända tills Nelle blev tagen av en våg. Blöt upp till knäna (strumpbyxor under jeansen såklart...) så åkte vi vidare till skridskobanan. 
Efter en varmkorv och varm choklad så var det bara att köra igen och barnen åkte skridskor i 2,5 timmar. Behöver jag säga att jag satt parkerad framför den här brasan när vi väl hade fått platser där?

Jag och Nelle hade lite av en fight igår. Jag blev ganska arg när de inte ville ha vantar på sig på stranden (det är flera minusgrader ute) och vansinnig när hon "steg ur havet" blöt till knäna efter många, många tillsägelser om att vara försiktig eftersom vi skulle åka skridskor efteråt. Hur som, hon ville leka en liten gissningslek senare och det gick ut på att gissa vem/vad hon pratar om. Vem är det här?

"This person is kind, very protective and always freezing..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar