fredag 13 december 2013

Igår var det julfest!

Det var mat och vin och manikyrer och massage som vanligt. Tiden var 18-20 som vanligt och jag tror hela huset var där igår! Jultomten kom också på besök och ALLA barn fick en julklapp. En julklapp som var på förhand både könsbestämd och åldersbestämd så inte skulle bli fel. Våra barn fick båda varsitt brädspel. Toppen! tänkte jag som ändå tänkt att de skulle få något nytt kul spel i julklapp. De var sååååå besvikna. Och jag blev såååååå arg. Otacksamma bortskämda slynglar! Här får man en julklapp som någon bemödat sig att slå in och ge bort och så får man sura miner tillbaka? Visst, det var någon av pojkarna som fick en radiostyrd bil...men ändå! Jag går igång direkt - det är "barnen i Afrika" och "det finns massor med barn som har INGET" och "då skänker vi bort det till välgörenhet". 

Nu har jag lugnat ner mig och barnen upptäckte att det var inte så tråkigt i allafall så idag har vi spelat "Vem är Jag?" så det står härliga till. 
Nelle är fortfarande krasslig och missade lucia idag. Trist, för det är verkligen en mysig svensk tradition. Och jag hade till och med strukit lucialinnet!

I morgon ska vi köpa gran. Till veckan pynt. Eller pumlor, som vi säger i Norrland! Det går fort nu, 11 dagar till dopparedan, hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar